KP.111.7.2022

Ogłoszenie o naborze

Dyrektor Regionalnej Placówki Opiekuńczo-Terapeutycznej

w Ignatkach- Osiedle

Ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na wolne

stanowisko urzędnicze

 

GŁÓWNY KSIĘGOWY

 

 

  1. Wymagania niezbędne:
  • obywatelstwo polskie;
  • posiadanie pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia;
  • na dzień złożenia wniosku niepodleganie zakazowi pełnienia funkcji związanych  z dysponowaniem środkami publicznymi zgodnie z ustawą z dnia 17 grudnia 2004 r.                      o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U z 2021r. poz. 289 ze późn.zm.);
  • znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
  • spełnienie jednego z poniższych warunków przewidzianych art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1634 z późn.zm.):
  1. ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
  2. ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej                         i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
  3. wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
  4. posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów;
  • znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych;
  • znajomość aktów normatywnych regulujących funkcjonowanie samorządu województwa, a w szczególności w zakresie zadań i obowiązków Regionalnej Placówki Opiekuńczo-Terapeutycznej w Ignatkach-Osiedle;
  • znajomość ustawodawstwa w zakresie finansów publicznych, rachunkowości budżetowej, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
  • znajomość zasad rozliczania projektów współfinansowanych z funduszy unijnych, stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku głównego księgowego.

 

 

  1. Wymagania dodatkowe:
  • co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku głównego księgowego w samorządowych jednostkach organizacyjnych
  • praktyczna znajomość obsługi programów finansowo-księgowych;
  • znajomość obsługi aplikacji do przekazywania sprawozdań budżetowych BeSTi@, EUROBUDŻET;
  • znajomość obsługi pakietu Office;
  • wiedza z zakresu zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym samorządu województwa;
  • samodzielność działania, dyspozycyjność, komunikatywność,   zaangażowanie, umiejętność podejmowania decyzji, umiejętność pracy w zespole;
  • wysoka zdolność analitycznego myślenia oraz umiejętność pracy pod presją czasu.
  1. Zakres wykonywanych zadań:
  • Prowadzenie rachunkowości Placówki zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • Bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych, prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń;
  • Prowadzenie księgowości z wykorzystaniem programów finansowo – księgowych oraz dekretacja i księgowanie dokumentów finansowo – księgowych;
  • Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych;
  • Planowanie i koordynacja w zakresie gospodarki;
  • Przygotowanie projektu planu finansowego oraz przygotowywanie wniosków w zakresie zmian dochodów i wydatków planu;
  • Planowanie wydatków budżetowych;
  • Prawidłowe gospodarowanie sumami depozytowymi;
  • Prowadzenie analizy wykorzystanych środków przydzielonych na poszczególne komórki;
  • Sporządzanie określonej przepisami prawa sprawozdawczości budżetowej, statystycznej i finansowej Placówki;
  • Opracowywanie projektów aktów wewnętrznych Placówki w celu zapewnienia zgodnego z prawem prowadzenia rachunkowości i obsługi finansowo-księgowej;
  • Wdrażanie i terminowe przeprowadzanie inwentaryzacji jednostki;
  • Informowanie Dyrektora o sytuacji finansowej Placówki na podstawie analiz wykonania planów;
  • Partycypacja w opracowaniu projektu planu rzeczowo-finansowego, określającego podział środków Zakładowego Funduszu Świadczeń;
  • Planowanie, koordynowanie, kierowanie i nadzór nad pracą pracowników Działu Administracyjnego;
  • Obsługa systemu bankowości elektronicznej Placówki w zakresie realizacji płatności;
  • Sporządzanie okresowych analiz, informacji i rocznych sprawozdań z wykonania planu finansowego Placówki;
  • Kontrola finansowa i rozliczanie dotacji udzielonych ze środków własnych samorządu oraz zadań zleconych i powierzonych;
  • Nadzór nad realizacja zadań związanych z zamówieniami publicznymi w Placówki.
  • Współpraca z bankiem obsługującym rachunki Placówki;
  • Prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów oraz sporządzanie cząstkowych deklaracji VAT;
  • Archiwizowanie dokumentów księgowych;
  • Realizacja kontroli wewnętrznej zgodnie z harmonogramem kontroli na dany okres;
  • Rozdział pracy podległym pracownikom, zgodnie z ich zakresami czynności, sprawowanie kontroli i nadzoru nad prawidłowością i terminowością wykonywanych prac;
  • Wykonywanie innych zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych należą do kompetencji Głównego Księgowego.

 

  1. Warunki pracy na wymaganym stanowisku:
  • praca administracyjno-biurowa związana z obsługą komputera,
  • praca wykonywana w siedzibie Regionalnej Placówki Opiekuńczo- Terapeutycznej w Ignatkach- Osiedle, na stanowisku Głównego Księgowego

 

  1. Proponowane warunki zatrudnienia: umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, zawarta zgodnie z przepisami art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.  o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 530 z późn.zm.)  wynagrodzenie zasadnicze brutto w przedziale: 6.000,00 zł – 7.000,00 zł.
  2. Wymagane dokumenty:
  • list motywacyjny własnoręcznie podpisany,
  • życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający informacje o stażu pracy,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie z załączonym wzorem,
  • kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
  • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia,
  • kserokopie dokumentów o ukończonych kursach i szkoleniach podnoszących kwalifikacje,
  • oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie kandydata, że jego stan zdrowia pozwala na wykonywanie pracy na stanowisku Głównego Księgowego,
  • oświadczenie kandydata o niepodleganiu zakazowi pełnienia funkcji związanych         z dysponowaniem środkami publicznymi zgodnie z ustawą z dnia 17 grudnia 2004 r.                               o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • świadczenie kandydatao zapoznaniu się z klauzulą informacyjną Administratora Danych Osobowych do celów rekrutacyjnych na podstawie 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych nr 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r., zgodnie z załączonym wzorem,
  • oświadczenie dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z załączonym wzorem,
  • w przypadku zamiaru skorzystania przez kandydata z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530 z późn.zm.) do oferty należy dołączyć kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata.

 

Wszystkie oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata. Wszystkie kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata. W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu oryginałów dokumentów.

 

 

  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Regionalnej Placówce Opiekuńczo-Terapeutycznej w Ignatkach-Osiedle w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%.

 

  1. Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów:

Osoby zainteresowane prosimy i składanie ofert osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres:

Regionalna Placówka Opiekuńczo- Terapeutyczna

16-001 Ignatki- Osiedle, ul. Jodłowa 3

 

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem                                          i nazwiskiem, adresem zwrotnym i dopiskiem ”Nabór na stanowisko- Główny Księgowy”  na powyższy adres lub dostarczyć osobiście do sekretariatu.

Termin składania ofert: do dnia 11 stycznia 2023 r., do godz. 15:00. Aplikacje dostarczone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

  1. Informacje dodatkowe:
  • Dyrektor Regionalnej Placówki Opiekuńczo-Terapeutycznej w Ignatkach-Osiedle zastrzega sobie prawo odwołania naboru w całości lub części, przedłużenia terminu składania ofert pracy, zmiany terminu i miejsca otwarcia ofert.
  • Dokumenty rekrutacyjne złożone po terminie, bez zastrzeżonej formy papierowej, niekompletne –podlegają odrzuceniu w procesie rekrutacji,                                     a kandydat nie jest dopuszczony do dalszego postępowania.
  • Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji oraz przyjmowania ww. dokumentów poza ogłoszeniem.
  • Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
  • Przez staż pracy rozumie się okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę, potwierdzony kopiami świadectw pracy lub w przypadku pozostawania w stosunku pracy - zaświadczeniem o zatrudnieniu, zawierającym okres zatrudnienia.
  • Postępowanie składać się będzie z:

Etap I. Sprawdzenie warunków formalnych oraz wstępna ocena merytoryczna.

Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem w Regionalnej Placówce Opiekuńczo-Terapeutycznej w Ignatkach-Osiedle. O terminie przeprowadzenia drugiego etapu naboru osoby zakwalifikowane zostaną powiadomione telefonicznie.

  • Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Regionalnej Placówki Opiekuńczo- Terapeutycznej w Ignatkach- Osiedle  oraz informacje będą dostępne pod numerem telefonu: 85-717-03-60.
  • Złożonych i niewykorzystanych w procesie rekrutacyjnym dokumentów Regionalna Placówka Opiekuńczo - Terapeutyczna w Ignatkach – Osiedle nie odsyła. Kandydat może je odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji, za okazaniem dowodu tożsamości, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym. Po tym czasie zostaną komisyjnie zniszczone.

 

 

 

Ignatki- Osiedle, dnia 28 grudnia 2022 r.

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Regionalna Placówka Opiekuńczo-Terapeutyczna w Ignatkach-Osiedle

Wytwarzający/odpowiadający: Sylwia Krasucka

Data wytworzenia: 2022-12-28

Wprowadzający: Łukasz Moczulski

Data modyfikacji: 2023-01-10

Opublikował: Łukasz Moczulski

Data publikacji: 2022-12-28