KP.111.7.2022
Ogłoszenie o naborze
Dyrektor Regionalnej Placówki Opiekuńczo-Terapeutycznej
w Ignatkach- Osiedle
Ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na wolne
stanowisko urzędnicze
GŁÓWNY KSIĘGOWY
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie;
- posiadanie pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia;
- na dzień złożenia wniosku niepodleganie zakazowi pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi zgodnie z ustawą z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U z 2021r. poz. 289 ze późn.zm.);
- znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- spełnienie jednego z poniższych warunków przewidzianych art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1634 z późn.zm.):
- ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
- wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów;
- znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych;
- znajomość aktów normatywnych regulujących funkcjonowanie samorządu województwa, a w szczególności w zakresie zadań i obowiązków Regionalnej Placówki Opiekuńczo-Terapeutycznej w Ignatkach-Osiedle;
- znajomość ustawodawstwa w zakresie finansów publicznych, rachunkowości budżetowej, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- znajomość zasad rozliczania projektów współfinansowanych z funduszy unijnych, stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku głównego księgowego.
- Wymagania dodatkowe:
- co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku głównego księgowego w samorządowych jednostkach organizacyjnych
- praktyczna znajomość obsługi programów finansowo-księgowych;
- znajomość obsługi aplikacji do przekazywania sprawozdań budżetowych BeSTi@, EUROBUDŻET;
- znajomość obsługi pakietu Office;
- wiedza z zakresu zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym samorządu województwa;
- samodzielność działania, dyspozycyjność, komunikatywność, zaangażowanie, umiejętność podejmowania decyzji, umiejętność pracy w zespole;
- wysoka zdolność analitycznego myślenia oraz umiejętność pracy pod presją czasu.
- Zakres wykonywanych zadań:
- Prowadzenie rachunkowości Placówki zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych, prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń;
- Prowadzenie księgowości z wykorzystaniem programów finansowo – księgowych oraz dekretacja i księgowanie dokumentów finansowo – księgowych;
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych;
- Planowanie i koordynacja w zakresie gospodarki;
- Przygotowanie projektu planu finansowego oraz przygotowywanie wniosków w zakresie zmian dochodów i wydatków planu;
- Planowanie wydatków budżetowych;
- Prawidłowe gospodarowanie sumami depozytowymi;
- Prowadzenie analizy wykorzystanych środków przydzielonych na poszczególne komórki;
- Sporządzanie określonej przepisami prawa sprawozdawczości budżetowej, statystycznej i finansowej Placówki;
- Opracowywanie projektów aktów wewnętrznych Placówki w celu zapewnienia zgodnego z prawem prowadzenia rachunkowości i obsługi finansowo-księgowej;
- Wdrażanie i terminowe przeprowadzanie inwentaryzacji jednostki;
- Informowanie Dyrektora o sytuacji finansowej Placówki na podstawie analiz wykonania planów;
- Partycypacja w opracowaniu projektu planu rzeczowo-finansowego, określającego podział środków Zakładowego Funduszu Świadczeń;
- Planowanie, koordynowanie, kierowanie i nadzór nad pracą pracowników Działu Administracyjnego;
- Obsługa systemu bankowości elektronicznej Placówki w zakresie realizacji płatności;
- Sporządzanie okresowych analiz, informacji i rocznych sprawozdań z wykonania planu finansowego Placówki;
- Kontrola finansowa i rozliczanie dotacji udzielonych ze środków własnych samorządu oraz zadań zleconych i powierzonych;
- Nadzór nad realizacja zadań związanych z zamówieniami publicznymi w Placówki.
- Współpraca z bankiem obsługującym rachunki Placówki;
- Prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów oraz sporządzanie cząstkowych deklaracji VAT;
- Archiwizowanie dokumentów księgowych;
- Realizacja kontroli wewnętrznej zgodnie z harmonogramem kontroli na dany okres;
- Rozdział pracy podległym pracownikom, zgodnie z ich zakresami czynności, sprawowanie kontroli i nadzoru nad prawidłowością i terminowością wykonywanych prac;
- Wykonywanie innych zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych należą do kompetencji Głównego Księgowego.
- Warunki pracy na wymaganym stanowisku:
- praca administracyjno-biurowa związana z obsługą komputera,
- praca wykonywana w siedzibie Regionalnej Placówki Opiekuńczo- Terapeutycznej w Ignatkach- Osiedle, na stanowisku Głównego Księgowego
- Proponowane warunki zatrudnienia: umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, zawarta zgodnie z przepisami art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 530 z późn.zm.) wynagrodzenie zasadnicze brutto w przedziale: 6.000,00 zł – 7.000,00 zł.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny własnoręcznie podpisany,
- życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający informacje o stażu pracy,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie z załączonym wzorem,
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia,
- kserokopie dokumentów o ukończonych kursach i szkoleniach podnoszących kwalifikacje,
- oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata, że jego stan zdrowia pozwala na wykonywanie pracy na stanowisku Głównego Księgowego,
- oświadczenie kandydata o niepodleganiu zakazowi pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi zgodnie z ustawą z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- świadczenie kandydatao zapoznaniu się z klauzulą informacyjną Administratora Danych Osobowych do celów rekrutacyjnych na podstawie 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., zgodnie z załączonym wzorem,
- oświadczenie dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z załączonym wzorem,
- w przypadku zamiaru skorzystania przez kandydata z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530 z późn.zm.) do oferty należy dołączyć kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata.
Wszystkie oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata. Wszystkie kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata. W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu oryginałów dokumentów.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Regionalnej Placówce Opiekuńczo-Terapeutycznej w Ignatkach-Osiedle w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%.
- Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów:
Osoby zainteresowane prosimy i składanie ofert osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres:
Regionalna Placówka Opiekuńczo- Terapeutyczna
16-001 Ignatki- Osiedle, ul. Jodłowa 3
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem i nazwiskiem, adresem zwrotnym i dopiskiem ”Nabór na stanowisko- Główny Księgowy” na powyższy adres lub dostarczyć osobiście do sekretariatu.
Termin składania ofert: do dnia 11 stycznia 2023 r., do godz. 15:00. Aplikacje dostarczone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Informacje dodatkowe:
- Dyrektor Regionalnej Placówki Opiekuńczo-Terapeutycznej w Ignatkach-Osiedle zastrzega sobie prawo odwołania naboru w całości lub części, przedłużenia terminu składania ofert pracy, zmiany terminu i miejsca otwarcia ofert.
- Dokumenty rekrutacyjne złożone po terminie, bez zastrzeżonej formy papierowej, niekompletne –podlegają odrzuceniu w procesie rekrutacji, a kandydat nie jest dopuszczony do dalszego postępowania.
- Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji oraz przyjmowania ww. dokumentów poza ogłoszeniem.
- Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
- Przez staż pracy rozumie się okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę, potwierdzony kopiami świadectw pracy lub w przypadku pozostawania w stosunku pracy - zaświadczeniem o zatrudnieniu, zawierającym okres zatrudnienia.
- Postępowanie składać się będzie z:
Etap I. Sprawdzenie warunków formalnych oraz wstępna ocena merytoryczna.
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem w Regionalnej Placówce Opiekuńczo-Terapeutycznej w Ignatkach-Osiedle. O terminie przeprowadzenia drugiego etapu naboru osoby zakwalifikowane zostaną powiadomione telefonicznie.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Regionalnej Placówki Opiekuńczo- Terapeutycznej w Ignatkach- Osiedle oraz informacje będą dostępne pod numerem telefonu: 85-717-03-60.
- Złożonych i niewykorzystanych w procesie rekrutacyjnym dokumentów Regionalna Placówka Opiekuńczo - Terapeutyczna w Ignatkach – Osiedle nie odsyła. Kandydat może je odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji, za okazaniem dowodu tożsamości, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym. Po tym czasie zostaną komisyjnie zniszczone.
Ignatki- Osiedle, dnia 28 grudnia 2022 r.
Metryka strony